Vietimme viikonlopun Angel Islandilla, joka sijaitsee  San Franciscon lahdella Alcatrazin pohjoispuolella.  Saari oli todella hieno paikka – oikea lapsiperhekohde ja meille sopivaa vaihtelua Pier 39 vilskeeseen.

dsc04632

Lapset kertovat seuraavassa.

Oona: syötiin popcorneja, kiivettiin enkelisaaren ylävuorelle ja tehtiin hyökkäys äitille, meillä oli merkit: pöllön ääni, lehmän ääni ja vihellys. Saatiin vedestä vaaleanpunainen ilmapallo. Otettiin otson leegojutuista kuvat ja ne oli hienoja, minä tein leijoja. Iskä ja Otso kävi uimassa. Iskä sanoi, että se oli hyytävän kylmää. Elmo yritti tulla mukaan ja se kokeili isin kättä. Käytiin dingi ajelulla ja mentiin paistamaan pihvejä.

dsc04676

Käytiin kävelylenkillä ja nähtiin kauriita, sekä löydettiin tosi iso käpy. Me saatiin tytöltä  -semmoiselta vartijalta – tarrat. Emolta se hukkui mereen.  Illalla katottiin muumi, siinä muumipeikko muuttui hirviöksi. Minä istuin illalla keulassa ja lauloin. dsc04680

Otso: Istuin punkassa kun lähdettiin.  Kierrettiin vankilasaari mikä näytti ihan veneeltä.  Nähtiin hylkeitä, kun oltiin päästy satamasta ulos. Saaressa minä ajoin dingiä kun menimme rantaan. Kävelimme ylös saaren huipulle, mistä näimme kaupungin. Matkalla minä pääsin tosi lähelle kaurista, se oli poikanen, sillä oli tosi suuret silmät.

dsc04651

Seuraavana päivänä menimme sen pojan ja tytön kanssa purjehtimaan.  Hinaaja tuli sanomaan, että väistäkää rahtilaivaa. Minä tein hinaajan ja iskä teki rahtilaivan ja oona teki vesiskootteri, minä tein piirustuksia vihreistä ja punaisista langoista. 

elmo: Me nähtiin kaulukseja. Ei olla Oona nakunoita!

