Saavuimme kahden vuorokauden purjehdukselta Tahitille viime perjantaina. Sääolosuhteet olivatkin ennakoitua kovemmat. Lukuunottamatta ensimmäistä iltaa, tuuli oli navakkaa 25 solmua ja jälleen mentiin ponnari vinossa. Lopuksi, Tahitin ollessa jo näköpiirissä, väistelimme sadekuuroja ja tuulenpuuskia. Juuri ennen sisääntuloa tuuli ja sade loppuivat ja pääsimme ajamaan sisään satamaan täysin tyynessä kelissä.

Matkalla näimme oudon valoilmiön. Ajoimme nimittäin yöllä sadekuuroon kuun paistaessa taivaalla. Yllättäen taivaalle ilmestyi valtava “sateenkaari”, joka oli täysin harmaa. Tietäisivätköhän kolleegat töissä mistä oli kyse…

Oonan tiskivuoro

Rangiroan laguunin uneliaan tunnelman jälkeen Papeete tuntuu meluisalta ja pölyiseltä suurkaupungilta. Mutta on hauskaa vaihtelua talsia kaduilla ihmisvilinässä, ihailla näyteikkunoita ja valita ruokapaikkaa runsaasta ravintolavalikoimasta. Olemme vaihteeksi Papeeten sataman laiturissa kiinni  ja meillä on pitkästä aikaa juokseva vesi. Ensimmäistä kertaa otimme koko perhe makean veden suihkut Nanean “kylpyhuoneessa”.

Nyt pitää tehdä muutamia pakollisia korjauksia veneeseen. Varaosia löytyy kaupasta ja marinan laiturilla on helpompaa tehdä korjauksia kuin ankkurissa.